Eşsiz manzarayı fethetmek amacıyla etkin ongun müzesine atak ettiler

Misilsiz manzarayı eksiltmek üzere aktif dikme müzesine akın ettiler

Gümüşhane’da Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen doğa yürüyüşüne 320 sporcu katıldı

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin içerisinde yüzlerce almanak ağaçları mevcut faal dikme müzesi Örümcek Ormanlarının sonbahardaki eşsiz manzarasını örtmek isteyen doğaseverler bölgeye atak etti.

Gürül gürül akan dereleri, şelaleleri, bozulmamış havası ve misilsiz manzaralarıyla güz mevsiminde binbir renge bürünen alanda gelişigüzel yıl yapılan bağ bozumu yürüyüşü bu sene rekor katılımla gerçekleştirildi.

Palan ilçesine mecbur Yeşilköy köyü sınırları içerisinde bulunan ve Avrupa’nın ez mufassal köknarları, Balkanların, Kafkasların ve Türkiye’nin en boylu ve çaplı ladinlerinin vadi aldığı Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen tabiat yürüyüşüne Gümüşhane Dağcılık, Huy Sporları ve Bilgisizlik Derneği (GÜDAK), Toyluk ve Spor İl Müdürlüğü, Herkes İçin Spor Federasyonu ve Eş ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünden 320 doğasever katıldı.

Tabiat anıtı yerine tescillenmiş 400 yaşın üstünde ladin ve köknar ağaçlarının olduğu, Çıkrıkdüzü, Güvende yaylaları ile Kabaktepe Şehitliği güzergahında kâin alanda doğaseverler evvel olarak Çağlayandibi Şelalesi Beğeni Parkını musahabe etti.

Yollara halı kabilinden serilen ağaç yapraklarının üstünde giden, sert yamaçları yararak vadilerden cari derelerden sabık ve benzersiz görünüş eşliğinde 14 kilometre süresince molalar vererek revan sporcular labirenti andıran patikaları, pahal yamaçları, şelaleleri, endemik nebat çeşitliliğini ve bünyesinde bulundurduğu çok sayıdaki farklı ongun türlerinin oluşturduğu şöleni rüyet fırsatı buldu.

Kalabalık olması dolayısıyla meydan bire bir parkur seçilen etkinlikte katılımcılar yol boyunca sık sık durarak sonbahar mevsiminde binbir renge bürünen, yeşilin, sarının, kahverenginin ve kırmızının bütün tonlarının bilge olduğu coğrafyayı fotoğrafladı.

Etkinliğin peşi sıra kaymakamlık merkezinde Kürtün Belediyesinin düzenlediği şenliğe katılan doğaseverler araklayıcı kemençe eşliğinde horon oynayarak günün yorgunluğunu attı.

“Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi”

Etkinliğe katılan doğaseverlerden Furkan Şekerli sonbaharın hep renklerini burada gördüklerini belirterek, “Çok adamakıllı tıpkı coğrafyadayız. Domuzuna bir bağ bozumu bir aktiflik oldu bizim amacıyla. Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi. Bu bölgedeki coğrafyanın yeryüzü güzelce yerlerinden birisi Örümce Ormanları. Herkese tavsiye mektubu ediyorum” dedi.

“Üşüşmek istemeseniz üstelik araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın cümle manzarasını izleyebilirsiniz”

Bölgenin tanıtımına dronla çektiği görüntülerle şişman ulama sağlayan isimlerden olan Serkan Özdemir ise “Ben yılın 12 ayı memleketim Palan’ü görüntüleyerek içtimai medya hesaplarımdan paylaşarak tanıtmaya çalışıyorum. Örümce Ormanları güz döneminde çok güzelce oluyor. Paylaşımlarımdan sonradan bana çok soran oluyor elbette gideriz diye. Birlik misafirlerimize burayı tavsiye ediyorum. Yolları asfalt ve beton yoldur. Akın Etmek istemeseniz da araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın eksiksiz manzarasını izleyebilirsiniz. Herkesi Örümce Ormanlarına bekliyorum” diye niteleyerek konuştu.

“Gümüşhane şehir merkezi çok albenisi olan bir düz değil ama dağlarında çokça fena hâlde alanları var”

Sistem İçin Spor Federasyonu İl Temsilcisi Osman Yılmazer de “Temas sene geleneksel ağıl getirdiğimiz Örümce Ormanları yürüyüşünde üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimizle yeniden burada buluştuk. Yurtlara yeni vasıta yaptıran öğrencilerimize Gümüşhanemizin turizm merkezleriyle buluşturuyoruz. Öğrencilerimizde çok kıvançlı kalıyor, Gümüşhane’yi tanıma fırsatı buluyorlar. Gümüşhane kent merkezi çokça albenisi olan ayrımsız vadi değil ama dağlarında çok pir alanları var. Gümüşhane’nin güzelliklerini ve zengin turizm alanlarını öğrencilerimize göstermeye çalışıyoruz. Iyice bir etkinlik oldu” ifadelerini kullandı.

“Geçtiğimiz sene benzeri parkura 15 dönem önce gelmiştik”

Örümce Ormanlarındaki bağ bozumu yürüyüşlerinde evvel başlarda 12 gönül olduklarını hatırlatan GÜDAK Başkanı Mustafa Akbulut ise “GÜDAK, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Sülale ve Içtimai Hizmetler İl Müdürlüğü ile 320 nefis tıpkısı grupla Palan Örümcek Ormanlarını gezdik. Haddinden Fazla fena hâlde tıpkısı yürüyüş oldu. Gelişigüzel yıl tekrarladığımız bu yürüyüşü bu aylarda yapıyoruz. Yaprakların dönüşümü zımnında bu bölgede ulam cümbüşü yaşanıyor. İstediğimizi bulduk. Bu yıl tabiat haddinden fazla güzeldi. Yerde gazeller ve elvan harikaydı. Üslup parkurunu aşağı kardeşlerimiz amacıyla cılız seçtik, rampası yoktu. 5 saatte tamamladık 14 kilometrelik parkuru. Geçtiğimiz yıl tıpkı parkura 15 çevrim önce gelmiştik. Izlem ediyoruz sonsuz burayı. Ulam oluşumu gerçekleşince o zamanlar geliyor” dedi.

“Bugün rekor kırarak 320 kişiye ulaştık”

Son 4 yıldır Örümcek Ormanları yürüyüşlerinin 150 delege üzerinde olduğunu dile getiren Akbulut, “Zaman rekor kırarak 320 kişiye ulaştık. Tümce çok memnundu. Gümüşhaneli olmayanlar çoğunluktaydı. Şehrin tanıtımı amacıyla bu etkinliklerimiz makro. Palan Belediyesinin şenliğine Şehremaneti Başkanımız mihman etti, aşındırmak izzetüikram etti. Yemekten bilahare arkadaşlarımızla gelişigüzel konser alanında arakçı kemençe eşliğinde horon oynadık. Belediye Başkanımız Enver Şen’e bu jesti amacıyla teşekkürname ediyoruz” dedi.