“Seyahatsever” gençler Mersin’de deniz ve ekin turizmini bire bir arada tattı

Toyluk ve Spor Bakanlığının, yaz aylarında seyahat edecek gençlere yurtlarda ücretsiz konaklama imkanı sunan “Seyahatsever” projesi kapsamında Mersin’e mevrut çoluk çocuk, bahir ve kültür turizmini aynı arada yaşamanın keyfini çıkardı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın duyurduğu projenin peşi sıra 18-30 gözyaşı arasındaki gençler, 15 Orak Ayı’dan itibaren Nezaret bünyesindeki yurtları ücretsiz kullanmaya başladı.

Tatil amacıyla Mersin’i yeğleme edenler, ayırtma yaptırdıkları yurtlarda personel eliyle karşılanıp otel konforundaki odalarına yerleştirildi.

Konaklama ücreti ödemedikleri için gezilerine daha aşkın bütçe ayırabilen gençler, hem denize girdi hem üstelik tarihi ve turistik yerleri keşfetme imkanı buldu.

Yurtlar bir ayda 2 bin 43 kişiyi ağırladı

“Seyahatsever Projesi” kapsamında sunu haddinden fazla demet gösterilen mikro, UNESCO Dünya Mirası Eğreti Listesi’ndeki Korykos Antik Kenti’nin parçası olan Kızkalesi yakınındaki Erdemli Kızkalesi Mektepli Yurdu oldu.

Bu yurtta 15 Temmuz-15 Ağustos’ta 1765 dinç konaklarken tıpkı tarihlerde 202 kişi Tarsus’taki, 76 emanet birlikte Anamur’daki yurtları yeğleme etti.

“Sıkıntılı personeli haddinden fazla güler yüzlü ve sevimli”

Efdal ilçesindeki yurtta mütezayit öğrencilerden Abdullah Cüneyt Kömür, AA muhabirine, projeyi duyduktan sonradan tatil planı yaptığı arkadaşlarıyla Şanlıurfa’dan kente geldiklerini söyledi.

Ücretsiz konaklama hizmetinden kıvançlı olduklarını dile getiren Kömür, “Öğrenci olduğumuzdan kontekst ücretsiz konaklama bizim için yarar. Burada düz çok dolgunca, otel konforunda kalıyoruz. Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyoruz. Mektepli kendisine buna haddinden fazla ihtiyacımız vardı.” dedi.

Kömür, projenin kullanılmamış bacanak edinmelerine bile katkı sunduğunu belirterek “Ensiz personeli çok güler yüzlü ve cana yakın. Otele vereceğim parayı gezmeye verdiğim üzere daha çok yeri rüyet şansı elde edeceğim. Proje bütçeme katkı sağladı. Emniyetli ve konforlu yerde kalıyorum.” diye niteleyerek konuştu.

İstanbul’dan gelen Mustafa Akkuş birlikte bahir kenarındaki yurtta konakladığı için bahtiyar olduğunu, turizm merkezi Kızkalesi’nin yanı sıra Behişt ve Cehennem Obrukları’nı bile görme şansı bulduğunu anlattı.

Projenin herhangi bir yaz düzenlenmesini isteyen Atmaca, “Mersin’in merak ettiğim yemeklerini tatma fırsatı buldum. Çok güzel yemekleri varmış. Kaldığımız mahdut hem ücretsiz hem de emin. Normalde dinlenme kampı yaparak geziyordum ama hakeza olunca ailemin birlikte içi rahat etti. Mersin’den sonraları Antalya ve Muğla’yı gezeceğim. Projede emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Proje her yaz yapılırsa olursa çok sunturlu evet.” ifadesini kullandı.

“Bizim için çokça bereketli mutasavver ayrımsız proje”

Tatilini geçirmek amacıyla arkadaşlarıyla Malatya’dan mevrut Elif Polat bile proje yardımıyla Mersin’in doğal güzelliklerini müşahede şansı bulduğunu dile getirdi.

Çalışmada emeği geçenlere teşekkür eden Çelik şöyle konuştu:

“Mersin’i evire çevire bulduk, az personeli birlikte oldukça ait. Haddinden Fazla mutluyuz ve memnun kaldık. Kızkalesi’ni da haddinden fazla beğendik, sahili ve çarşıyı gezdik amma daha da gezeceğiz. Bizim üzere haddinden fazla bereketli mutasavver aynı proje. Başka ayrımsız kente gidiyoruz, geziyoruz ve ücretsiz kalıyoruz. Ekol başlamadan geçmiş yaptığımız gezi bizim için seçkin anlamda dolgunca oldu. Projenin ilerleyici yıllarda birlikte bitmeme etmesini istiyoruz.”

Zonguldak’tan mevrut Hamide Gümüş Varak birlikte buradaki müzeleri ve tarihi yerleri gördüğünü ifade ederek “Ayrımlı kültürleri ve insanları tanıyoruz, domuzuna tıpkı müstevi var. Proje değme yıl yapılmalı diye niteleyerek düşünüyorum. Ati sene dahi yapılırsa Antalya’ya gitmek istiyorum.” dedi.